گام اول:
سطح لوله ای را که با کلمپ می خواهید بپوشانید به طور کامل تمیز کنید، روی سطوح نا هموار لوله به عنوان روغن کاری از آب و صابون استفاده کنید
توجه: از گریس و هیچ ماده روغنی بر روی لاستیک و پیچ و مهره های کلمپ استفاده نکنید.
گام دوم:
مهره ها را تا سر پیچ ها باز کنید ولی مهره ها را از روی پیچ ها جدا نکنید.
کلمپ را باز کنید و آن را دور لوله بپیچانید.
پیچ ها را در محل راهنمای پیچ (بین دو گوه) در محل مناسب قرار دهید و مهره ها را محکم کنید تا کلمپ جمع شود.
کلمپ را روی قسمت شکسته یا آسیب دیده بعد از اینکه ناودانی روی گوه ها به صورت صحیح قرار گرفت و قفل شد و قبل از سفت کردن مهره ها بلغزانید و چرخش دهید تا لاستیک حالت صحیح به خود بگیرد.
گام سوم:
قفل شدن ناودانی روی گوه (شکل 3) نیاز به نیروی زیاد ندارد.
مطمئن شوید که ورق پشت بند لاستیک به زیر لاستیک فک مقابل لغزیده است و دنباله لاستیک در زیر فک مقابل تا نشده است و به صورت صحیح و صاف دور لوله خوابیده باشد دو طرف کلمپ را بسمت همدیگر کشیده و مهره ها را با دست سفت کنید سپس به آرامی به ناودانی ضربه بزنید تا در محل خود بر روی زه کناری و گوه قرار گیرد(زه کناری و گوه در داخلی ناودانی قرار گیرند).
گام چهارم:
همه ی مهره ها را به یک اندازه ببندید و جهت محکم تر کردن مهره ها از یک آچار با یک دسته اضافی بطول 300 میلی متر استفاده کنید.
گشتاور توصیه شده جهت هر پیچ:
M12: 75 N.m
M14: 110 N.m
M16: 150 N.m
توجه در صورتی که از کلمپ جهت رفع حوادث لوله های پلاستیکی استفاده می شود از آب و صابون استفاده نکنید و گشتاور توصیه شده را به 50% کاهش دهید ضمنا طول کلمپ را 1.5 برابر بیشتر در نظر بگیرید.
گام پنجم:
20 دقیقه صبر کنید و سپس مهره ها را به اندازه مناسب و به ترتیب زیر سفت نمایید.